ΧΟΡΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

Post 1 of 1
ΧΟΡΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

   Η μουσική και ο χορός σε όλη την διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας και σε όλες τις περιοχές του πλανήτη ήταν και είναι ο πιο δημοφιλής τρόπος διασκέδασης και εορτασμού. Αυτό είναι η πρώτη ένδειξη ότι ο χορός δεν είναι απλά ένας τρόπος έκφρασης και ψυχαγωγίας, αλλά μία εσωτερική ανάγκη του ανθρώπου να εκτονώσει το σώμα και το μυαλό. Πράγματι, ο  χορός σύμφωνα με όλες τις σύγχρονες μελέτες αποτελεί μια από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους για την σωματική και ψυχική υγεία και ισορροπία.

     Όσον αφορά την σωματική υγεία, ο χορός ειδικά αν είναι έντονος και γρήγορος, όπως είναι o σύγχρονος χορός, salsa, latin, Hip hop, παραδοσιακά κλπ αποτελεί μια από τις καλύτερες αερόβιες ασκήσεις και γυμνάζει το σώμα χωρίς να το καταπονεί (ειδικά αν υπάρχει κατάλληλο αντικραδασμικό πάτωμα) Πέρα από την καύση του λίπους, την ενδυνάμωση και σύσφιξη των μυών, δίνει ελαστικότητα, ισορροπία και βοηθάει στην σωστή και καλαίσθητη στάση του σώματος. Οι χορευτές πάντα φημίζονταν για τα καλλίγραμμα σώματα και το όμορφο στυλ.

Πέρα όμως από άσκηση για το σώμα, αποτελεί ένα από τα καλύτερα μέσα ψυχολογικής εκτόνωσης και ανάτασης. Ο χορός όπως και τα άλλα είδη τέχνης, έχει αποδειχτεί ότι συντελούν σημαντικά στην αποβολή του άγχους και την ανάπτυξη καλής ψυχολογικής διάθεσης. Καθοριστικό ρόλο βέβαια παίζει και η μουσική σε αυτό η οποία συνοδεύει πάντα. Για την καταπολέμηση του στρες έχει αποδειχτεί ότι μια από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους είναι η ενασχόληση με χορούς όπως το Αργεντίνικο Τάνγκο, η bachata και το waltz που έχουν χαλαρωτικό και ρομαντικό ρυθμό. Σε Ζευγάρια δε, τα οφέλη είναι ακόμα μεγαλύτερα αφού επιτυγχάνεται ενδυνάμωση της σχέσης και της σωματικής και ψυχικής επικοινωνίας.

Σε ποιους τομείς μπορεί να ωφελήσει ο χορός την υγεία μας? Σε πάρα πολλούς, ακόμα και σε πράγματα που δεν είναι προφανή. Για παράδειγμα, σύμφωνα με το Βρετανικό ίδρυμα υγείας με μόλις 30 λεπτά χορού την βδομάδα μειώνεται ο κίνδυνος εμφράγματος κατά 50%, ενώ μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης άνοιας και Αλτσχάιμερ σε ποσοστό που φτάνει το 76%.

Τι πρέπει να προσέξω για να είναι ο χορός ωφέλιμος? Ένα πράγμα είναι να υπάρχει κατάλληλο ξύλινο ή άλλου είδους αντικραδασμικό πάτωμα, καθώς ο έντονος χορός και αναπηδήσεις σε σκληρό έδαφος όπως πλακάκια μπορεί να δημιουργήσει φθορές στα γόνατα και την μέση. Ένα άλλο πράγμα πολύ ουσιώδες για την ψυχολογία μας, αλλά και την σωματική μας υγεία κάποιες φορές, είναι ότι δεν χορεύουμε με σκοπό την επίδειξη.  χορεύουμε για τον εαυτό μας για να αισθανθούμε όμορφα και να ταξιδέψουμε μέσα από την μουσική και το σώμα μας.

Tags: ,

This article was written by admin